Література

Книги, монографії

Збірки нот, партітури

Видання радянського періоду

СПИСОК НАУКОВИХ ПРАЦЬ (1994 – 2009 р.р.) 

Окремі видання (збірники праць, монографії, брошури)

1. Наближення до високих істин: Статті та інтерв'ю. – К.: Міленіум, 2004. – 332 с.

2. Основні принципи організації навчально-виховного процесу в школах естетичного виховання. – К.: ПІК ПК, 1992.

3. Київська дитяча Академія мистецтв: наукова концепція діяльності. –– К.: ТИК ПК, 1994.

4. Основи композиції: Посібник для ДМШ. – К.: ІПК ПК, 1994.

5. Розвиток творчої особистості у Київській дитячій Академії мистецтв: концептуальні засади та практичний досвід // Мистецтво у розвитку особистості: Монографія. –– Чернівці: Зелена Буковина, 2006. – С. 173-192.

6. Становлення системи професійної мистецької освіти в Україні: історія і сучасність (розділ колективної монографії) // Мистецтво у творчому розвитку особистості: Колект. монографія. – АПН України (1 др. арк. У друці).

7. Ранкові роздуми про вічне: Монографія / Рукопис, 6 др. арк.

 Статті у збірниках наукових праць, наукових та науково–популярних періодичних виданнях

8. Сад мистецтв // Початкова школа. – 1994. – Хе12. – С. 37-40.

9. Формувати майбутнє нації / Укр. культура. – 1995. – № 4.– С. 4.

10. Дитяча Академія мистецтв // Музика. – 1996. – № 6. – С. 12-13.

11. Сповідувати мистецтво // Світло. – 1997, – № 3. – С. 73-74.

12. Ідеологія комфортності // Світло. – 1998. – № 1. – С. 78-80.

13. Науково–педагогічні 0 засади | організаці мистецької | освіти | // Культурологічна трансформація мистецької освіти та актуальні питання творчої діяльності музиканта в сучасній Україні: Зб. наук. праць. – К., 1998.–С. 215-220

14. Проблеми фінансування інноваційних проектів (досвід Київської дитячої Академії мистецтв): Доповідь // Культура і гроші: Зб. Матеріалів міжнародної наукової конференції. – К., 1998. – С. 28-29.

15. Науково-педагогічні засади організації професійної мистецької освіти // Мистецькі обрії 98: Альманах : Наук.-теор. праці та публіцистика / Акад. мистецтв України. – К., 1999, – С. 219–231.

16. Романтичний прагматик // Українська культура. – 1999. – № 8-9. – С. 12-13.

17. У поєднанні класичного і сучасного // Світло. – 1999. – № 3. – С. 35-38.

18. Інноваційні моделі сучасної професійної мистецької освіти : досвід : Київської дитячої Академії мистецтв // Україна на порозі третього тисячоліття: духовність і художньо-естетична культура. Аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників: Наук, вид./ НДІ "Проблеми людини", – К.,1999. – Т.14. – С. 58-67.

19. 3 відповідальністю за майбутнє // Світло. 2000. – №1. – С. 50-51.

20. Духовний розвиток особистості в контексті організації мистецької освіти // Духовність і художньо–естетична культура: Аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників / НДІ «Проблеми людини» К., 2000, – № 3. – С. 30-32.

21. Реформи для реформ? // Світло. –  000. – Хе3. – С. 30-32.

22. Концептуальні напрямки динаміка розвитку Київської дитячої Академії мистецтв // Українська культура і мистецтво у сучасному державотворчому процесі: стан, проблеми, перспективи. К., 2000.

23. Інноваційні моделі сучасної мистецької професійної освіти – шлях до якісного оновлення української культури // Мистецтвознавство: ІV Міжнародний конгрес україністів. – Кн. 2. – Одеса – Київ: Видавництво Асоціації етнологів, 2001. – С. 251-258.

24. Шукати алгоритм власного життя // Культура і сучасність: Альманах Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2001. – № 1. – С. 34-40.

25. Концепція безперервної мистецької освіти та шляхи її реалізаці Реклама і дизайн ХХІ сторіччя: освіта, культура, скономіка. – Вип. 2. – К., 2001. – С. 243-244.

26. До проблеми діалогу традицій та інновацій у реформах сучасної освіти // Мистецтвознавчі записки. – К., 2001. – С. 5-8.

27. Використання сучасних інформаційних технологій у процесі виховання особистості у мистецтві // Мистецтвознавчі записки. – К., 2001.– С 32-39 (у співавторстві).

28. Київська литяча Академія мистецтв та «Піснезнайка»: два інноваційних освітніх проекти та перспективи їх взаємодії // Піснезнайка: гармонія інтелекту та здоров'я. – К., 2002. – С. 24-26.

29. О.С.Тимошенко та його співпраця із Київською дитячою Академією мистецтв // Покликання. – К.: Музична Україна, 2002.

30. Вступне слово // Черноморец А.Д. От Белого до Черного моря: Знциклопедия русской и украйнекой вьішивки. – К.: КВ, 2002. – С. 5-6.

 31. «Я не хвилююся за мистецтво – воно вічне! Я хвилююся за нас...» // Кіно-театр. – 2002. – № 4. – С. 8-11.

32. Беседа с ректором Киевской детской Академии искусств М.И.Чембержи // Соіїевішт. – 2002. – № 1. – С. 220-222.

33. Соромитися достатку чи пишатися бідністю? // Україна і світ сьогодні. – 2002. – № 26-27.

34. Київська дитяча Академія мистецтв: концептуальні засади діяльності та динаміка зростання // Розвиток педагогічної і психологічної науки в Україні 1992–2002: Зб. наук. праць до 10–річчя АПН України. – Харків: «ОВС», 2002. – С. 292-301.

35. Шляхи реалізації сучасної парадигми професійної мистецької освіти // Проблеми музичної освіти. – К.: НМАУ, АМУ, 2003. – С. 61-69.

36. Особливості організації навчального процесу в умовах реалізації концепції безперервної мистецької освіти (на прикладі факультету музичного мистецтва (Київської дитячої Академії мистецтв) // Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на початку третього тисячоліття: традиції, сучасність, перспективи. – Луганськ, 2003. – С. 3-5.

37. Київська дитяча Академія мистецтв та «Піснезнайка»: два інноваційних освітніх проекти та перспективи їх взаємодії // Інформаційний додаток до навчального посібника "Всесвіт". – К.: Новий друк, 2003.

38. Можливості музикотерапії і організація навчального процесу у Київській дитячій Академії мистецтв // Всесвіт: енциклопедія для дошкільних та загальнооовітніх навчальних закладів. – К., 2003.

39. Безперервність мистецької освіти – важливий чинник збереження та ефективного розвитку творчого потенціалу особистості // Педагогічний процес: теорія і практика: Зб. наук. праць. – Вип.2. – К., 2003. – С.211-218.

40. Інноваційні освітні технології як засіб інтенсифікації навчального процесу у мистецькому вищому навчальному закладі // Трансформація музичної освіти і культури в Україні: інноваційні розробки. – Одеса: Друкарський дім, 2004. – С. 72-76.

41. Особливості роботи композитора над музикою для театру і кіно у сучасній соціокультурній ситуації // Українське мистецтвознавство. – № 5. – Київ, – 2004. – С. 240-244.

42. «Мы всегда стремились создать духовньй оазис...» // Золотая акция. – 2005. – № 5. – С. 10-13.

43. Проблеми статусу педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах другого рівня акредитації у контексті процесів європейської інтеграції в галузі освіти // Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: Теоретичні та методичні засади розвитку. – Київ–Суми, 2005. – С. 46-48.

44. Проблеми початкового етапу навчання як важливої ланки у системі безперервної професійної мистецької освіти // Проблеми і перспективи розвитку початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів як ланки безперервної музичної освіти. – К.: ГУКМ та ОКС, 2005. – С. 6-8.

45. Реалізація креативних здібностей дитини в системі безперервної мистецької освіти (з досвіду Київської дитячої Академії мистецтв) // Сучасні літературознавчі студії. Вип.2. Дитина і світ: проблеми

культурного діалогу: 3б. наук. Праць. – К.: Видави. центр КНЛУ, 2005. – С. 146-152.

46. Ідея ранньої професіоналізації як фактор освітньої концепції // Мистецькі обрії" 2004. – К.: ВВП «Компас», 2005. – С. 343-349.

47. Вступне слово // Гудима М.І. Джаз. Ансамбль. Естрадний (джазовий) оркестр: Навчальний посібник. – К., 2005. – С. 6-7.

48. Духовна сила нації // Духовна велич України: Науково-публіцистичний збірник. – К.: Видавничий центр «Просвіта», 2004. – С. 6.

49. Проблеми статусу педагогічних кадрів у вищих навчальних закладах другого рівня акредитації у контексті процесів європейської інтеграції в галузі освіти // Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції: Теоретичні та методичні засади розвитку. – Київ-Суми, 2005. – С. 46-48.

50. Проблеми початкового етапу навчання як важливої ланки у системі безперервної професійної мистецької освіти // Проблеми і перспективи розвитку початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів як ланки безперервної музичної освіти. – К. ГУКМ та ОКС, 2005. – С. 6-8.

51. Реалізація креативних здібностей дитини в системі безперервної мистецької освіти (з досвіду Київської дитячої Академії мистептв) // Сучасні літературознавчі студії. Вип Дитина і світ: проблеми

культурного діалогу: Зб. наук. Праць. – К.: Видав. центр КНЛУ, 2005. – С. 146-152.

52. Школа мрії // Українське слово, – 26 квітня - 11 травня 2005 року.

53. Анотація до підручника «Бути разом». Етика 5 клас. – К.: Навчальна книга, 2005.

54. Ідея ранньої професіоналізації як фактор освітньої концепнії // Мистецькі обрії: Альманах / Академія мистецтв України. – КО ВВП «Компас», 2005. – С. 343-349.

55. Благородство – важная концепция Киевской детской академий искусств (Академия юных талантов) // DA (Dialog Avrasya)/ Издание Платформы Диалог Евразия: "Ежеквартальньй  международный культурно-интеллектуальный журнал. – 2006. – № 22.

56. Концепція неперервної професійної мистецьк: освіти – наукова основа практичної діяльності // Педагогічна і психологічна освіта в Україні / Т. 5. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – К.: Педагогічна думка, 2007. – С. 277-287.

57. Слово до читача // Т. Чубач. Вірші. – К., 2007.

58. Вступне слово // Каталог творчих робіт випускників художніх шкіл, художніх відділень шкіл мистецтв м.Києва та Київської дитячої Академії мистецтв. – К., 2007. – С. 13.

59. Вступне слово // Обереги життя: Каталог творчих робіт Людмили Кубай. – К., 2007.

60. Анотація // Від класицизму до романтизму: фортепіанна музика Л. Бетховена, Ф. Ліста, Ф. Шопена у виконанні оного студента КДАМ М. Атаманського (CD).

61. Анотація // Календар 2008 (творчі роботи ютих студентів Київської дитячої Академії мистецтв). – К., 2007.

62. Деятельность Киевской детской Академий искусств в русле современных тенденций образования в области  искусства  Зстетическое образование: традиции и перспективы. – Брест, 2007. – С. 38-43.

63. Сучасний композитор у роботі над музикою у кіно і театрі // Музика у просторі сучасності: Друга половина ХХ – початок ХХІ ст. / Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. Вип. 68. – К., 2007. – С. 187-189.

64. О концепции Киевской детской Академии искусств // Минская школа. – 2008. – № 12.

65. Становлення системи професійної мистецької освіти в Україні: історія і сучасність (розділ колективної монографії)// Мистецтво у творчому розвитку особистості. – АПН України (1 др. арк., У друці).

66. Сучасна вітчизняна мистецька оєвіта: творчі пошуки // Професійно-мистецька школа у системі національної освіти 1 М–ли Міжнар. наук. конференції. – Київ-Чернівці, 2008. – С. 152-157.

67. Київська дитяча Академія мистецтв у контексті історії мистецької освіти України // Музична україністика: сучасний вимір / ІМФЕ ім, М. Рильського НАН України. – К., 2008. – С. 266-276.

68. Київська дитяча Акалемія мистецтв в освітньому просторі України // Матеріали форуму «Артеківські діалоги» / Міжнар. блаї одійний фонд «Україна 3000» (у друці).

69. Вступне слово // Ракочі В.О. Фортепіанні твори |Нотне видання). – К.: Видавн. підприємство «ВІП», 2008. – С. 3-6.

70. Передмова // Горова Л. В. Колискові і не тільки: Зб. пісень і віршів. – Т.: Джура, 2008. – С. 4.

71. Дива пухнастої зими»: український фольклор зимового циклу: Навчально-методичний посібник. – Тернопіль: Боглан, 2008.

72. Робота зі студентами-композиторами у сучасних соціокультурних умовах // / Композитор і сучасне соціокультурне середовише / Науковий вісник Національної музичної академії України ім. П.І.Чайковського. Вип. 75. – К., 2009. – С. 230-234.

 Статті у газетах, інтерв'ю

 «Ми прагнемо створити базу духовної культури в Україні»: У Києві відкрито Дитячу академію мистецтв // Київ. вісник. – 1994. – Іверес.

Не тішмося, що "бридке каченя" все одно стане лебедем // Веч. Київ. – 1994. – 16 груд.

Прагматичні фантазії Михайла Чембержі /[Бесіду провела] І. Шаповалова // Вісті з України.–1995.– № 4

Хочу створити Сорбонну, Оксфорд, Кембрідж у галузі мистецтва / Бесіду записала В. Фідер // Молодь України. – 1995. – 7 квіт.

3 180 абітурієнтів пощастило лише 68...Бесіду записала) О. Фещенко //ь Хрещатик. – 1995. – 10 черв.

Прелюдія, яка звучатиме щороку / Бесіду вела О.Гергель // Освіта. – 1995. – 6 верес.

Найвища релігія – то є мистецтво /нтерв'ю вела О.Положій // Витоки. – 1996. – № 2, лют.

Щоб виявити найяскравіші таланти /(Розмову вів Я. Грицик)// Хрещатик. – 1996. – 5 берез.

Мы создали духовное пространство Украины / Беседу вела Т. Шаповал // Теленеделя. – 1996. – № 13, апр.

На сцене дети! /[Беседу записал] Б. Васильев // Граффити. – 1996. – № 4.

 Академия у Днепра / [Интервью вел] Б. Дымов // Граффити. – 1996. – № 5.

 Віват, Академія! / [Бесіду вела] А. Афоніна // Київ. вісник. – 1996. – 3 верес.

 Віч–на–віч із музикою / Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло. – 1997. – №1. – С. 73-74.

 Сповідувати мистецтво / Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло. – 1997, – № 3. – С.73-74.

 Беседа с ректором Киевской детской Академии искусств М. И. Чембержи / Материал подготовил Б. Дымов // Граффити. – 1997. – № 4. – С.12.

 Садок вишневий біля Академії /Бесіду записала Л.Остролуцька //Демокр. Україна. – 1997. – 8 трав.

 Дещо про національне багатство держави /Записала І. Рябініна // Культура і життя.–1997.–11 черв.

 Ідеологія комфортності / Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло. – 1998. – №1.– С. 78-80.

 Київська дитяча Академія мистецтв – це не інтелектуальний садок, а перший у світі мистецький ВУЗ для дітей / Бесіду провела О.Павлова // Оболонь. – 1998. – № 4, лют.

"Немає загадки таланту, є вічна загадка любові" /Розмову провела Т. Шаповаленко // Світло. – 1998. – № 3. – С. 71–73.

Не зкономьте на детях, или Оптимистическая соната для ректора с оркестром / Беседу провел М. Цивина // Дело. – 1998. – 18 мая.

Як захистити інтелектуальну власність / Інтерв'ювала І. Рябініна // Рідна школа. – 1998. – № 7-8. – С. 79.

Академія юних талантів /( Бесіду вів) І. Власенко // Урядовий кур'єр. – 1998. – 12 груд.

Дитяча Академія Мистецтв. Погляд у завтра // Педагогічна газста. – 1998. – №12, груд.

У дитячій академії мистецтв виховують митців / [Розмову вела] О. Михайленко // Київ. вісник. – 1999. – 17 квіт.

Реалистическая фантазия // Деловая Украйна. – 2000. – 22 сент.

«Дитина народжується геніальною, потім вона стає обдарованою, потім здібною, а потім – як усі» // День. – 2000. – 7 жовт.

Михайло Чембержі: «Я не люблю боротися, я люблю долати» /! День. – 2004. – 15 липня.

Школа мрії // Українське слово. – 2005. – 26 квітня – 11 травня.

«Мы находим талант у ребенка уже в 6 лет!» // Комсомольская правда в Украине. – 2008. – 12-18 декабря.

Михайло Чембержі: «Духовна вакцинація – найкращий захист від будь-якої кризи» // Дзеркало тижня. – 2009. – 31 січня – 6 лютого.

НАУКОВО–ГРОМАДСЬКА Й ВИКЛАДАЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Член Національної комісії України у справах ЮНЕСКО.

Член Національної спілки композиторів України.

Член Національної спілки театральних діячів України.

Член комітету з присудження Премії ім. Івана Огієнка (2007, 2008).

Участь у роботі підкомітету Ради Європи, у т.ч. відкриття виставки художніх робіт юних студентів Київської дитячої Академії мистецтв на весняній сесії ПАРЄ (Страсбург, квітень 2007).

 Міжнародні презентації концепції Київської дитячої Академії мистецтв, у тому числі:

·       Український культурний центр у Москві (Російська Федерація, 2004-2008);

·       Польська музична академія (Варшава, 2004);

·       Стокгольмський університет (2005);

·       Асоціація «Франція – Україна» (Париж, лютий 2007);

·       Китайська академія мистецтв (Шанхай, 2006);

·       Стамбульський університет, музична академія, департамент освіти (Стамбул, 2007);

·       Культурно-мистецькі заходи у рамках сесії ПАРЄ (Страсбург, листопад 2008).

 Викладання у Київській дитячій Академії мистецтв, Національній музичній академії України ім. П.І. Чайковського, Державній академії керівних кадрів культури і мистецтв (робота з юними студентами, студентами, магістрантами, аспірантами).

 Участь у роботі редакційних колегій періодичних наукових та науково-популярних видань:

·       «Обдарована дитина».

·       «Світло».

·       «Початкова школа».

·       «Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтва»

·       «Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені В.Гнатюка».

·       «Всесвітня література та культура у навчальних закладах України».

·       «Мистецтвознавчі записки».

 УЧАСТЬ У РОБОТІ ЖУРІ МІЖНАРОДНИХ ТА ВСЕУКРАЇНСЬКИХ МИСТЕЦЬКИХ КОНКУРСІВ 

1. Міжнародний дитячо-юнацький мистецький конкурс «Срібний дзвін».

2. Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця. Група Горовиць-дебют.

3. Національний конкурс «Дитяче Євробачення» (співголова журі).

4. Міжнародний хоровий конкурс (Артек).

5. Міжнародний фестиваль-конкурс «Наша земля – Україна» (Артек).

6. Міжнародний конкурси у рамках фестивалю «Фарботони» (м. Канів):

·       піаністів і композиторів;

·       виконавців на духових інструментах.

7. Міжнародний конкурс–фестиваль "Чарівна свічка" (Київ, голова журі).

8. Міжнародний дитячий конкурс ім. П. І. Чайковського (Кам'янка, голова журі).

9. Всеукраїнський конкурс юних композиторів «Жива музика» (Київ).

10. Фахові творчі конкурси юних студентів Київської дитячої Академії мистецтв (голова журі).

 КОМПОЗИТОРСЬКА ТВОРЧІСТЬ

 Дві симфонії (1980, 1987), симфонічна сюїта «Передчуття весни» (2001), оркестрові мініатюри «Київ травневий» (2001), опери «Синій птах» (1984), «Різдвяна колискова» (2001), балети «Принцеса на горошині» (1992), «Пролісок» (1996), «Даніела» (2006), концерт для баяна і симфонічного оркестру (19580), Вопиз зегто для фортепіано та струнного оркестру (2000), хорові концерти (1991, 1992), сюїта для камерного оркестру (1999), Саплопа для камерного оркестру (2000), музика до поезій І. Франка «Зів'яле листя» (2006), музика до «Кобзаря» Т. Шевченка («Монолог самоти», 2008). Одна з провідних жанрових сфер останнього часу – музика до театральних вистав («Мадам Боварі», «Маленька принцеса», «Дама-примара», «Випромінювання батьківства», «Новорічні пригоди», «Різдвяні візерунки»,  «Уявно хворий») та кінофільмів | («Богдан-Зиновій Хмельницький», «Ностальгія» тощо). Автор творів, спрямованих на стимулювання креативної активності юних студентів: збірка солоспівів (сольфеджіо) «Моя абетка» (2002) та інші твори для дітей (у т.ч. цикли п'єс «Музичні картинки», «Мрії веселкові», «Ранкові промені», «Світ довкола»).

НОТНІ ВИДАННЯ

Музичні картинки. – К.: Меіа Ап, 1999. – 76 с.

Мрії веселкові: Цикл пісень для дітей. – К.: Мега Ам, 1999. – 56 с.

Ранкові промені: Хори а сареїа. – К.: Меїа Агі, 1999, – 36 с.

Canzona: Для камерного оркестру. – К.: Меїа Апі, 2000.

Bonus sermo: Для фортепіано та струнного оркестру. – К.: Мета Ап, 2000.

Передчуття весни: Сюїта для симф. оркестру. – К.: Меїа Ап, 2001. – 64 с.

Екзерсиси: Навчальний посібник. – К., 2003. – 174 с.

Моя абетка: Навчальний посібник. – К.: Задруга, 2003. – 72 с.

Даніела: балет на 2 дії. Партитура. – К.: Музична Україна, 2008. – 352 с.

Світо довкола: Цикл дитячих пісень–картинок на слова Л. Ямконого. – К.: Мелосвіт, 2009. – 20 с.

 CD, DVD

 «Душа не старіє...»: Вокальний цикл на вірші Миколи Козака. – К.: Росток-рекордc, 2004.

Різдвяна колискова: Опера–вертеп. –К.: «ЕТНОДИСК», 2004.

Телефільм «Ностальгія» (автор музики, 2005).

Кінофільм «Богдан–Зиновій Хмельницький» (автор музики, 2006).

Українські народні казки. – К.: УКРmusic, 2006.

«Зів'яле листя» (музика до поезій І. Франка, 2006).

«Монолог самоти» за «Кобзарем» Т. Шевченка (2008).

ПУБЛІКАЦІЇ. ВІДГУКИ. ІНТЕРВ'Ю

1. Чембержі М. І. "Ми прагнемо створити базу духовної культури в Україні": У Києві відкрито Дитячу академію мистецтв // Київ. вісник. -1994. -4 верес.2. Чембержі М. І. Сад мистецтв / Розмову вела Г. Ремізовська // Початкова школа.-1994.-№12.-С. 37-40.3. Чембержі М. І. Цвірко М. Не тішмося, що "бридке каченя" все одно стане лебедем // Веч. Київ.-1994.-16 груд.4. Чембержі М. І. Прагматичні фантазії Михайла Чембержі /[Бесіду провела] І. Шаповалова // Вісті з України.-1995.-№4.5. Чембержі М. І. Хочу створити Сорбонну, Оксфорд, Кембрідж у галузі мистецтва /Бесіду записала В. Фідер// Молодь України.-1995.-7 квіт.6. Чембержи М. І. Формувати майбутнє нації / Укр. культу ра,-1995.-№4.-С.4.7. Чембержі М. І. З 180 абітурієнтів пощастило лише 68... /[Бесіду записала] О. Фещенко// Хрещатик.-1995.-10 черв.8. Чембержі М.І. Прелюдія, яка звучатиме щороку /Бесіду вела О.Гергель // Освіта.-1995.-6 верес.9. Чембержі М. І. Найвища релігія - то є мистецтво /Інтерв'ю вела О.Положій // Витоки.-1996.-№2,лют.10. Чембержі М. І. Щоб виявити найяскравіші таланти /(Роpзмову вів Я. Грицик)// Хрещатик.-1996.-5 берез.11. Чембержи М. И. Мы создали духовное пространство Украины /Беседу вела Т. Шаповал // Теленеделя.-1996.-№13, апр.212 Чембержи М. И. На сцене дети! /[Беседу записал] Б. Васильев // Граффити.-1996.-М°413 Чембержи М. И. Академия у Днепра./[Интервью вел] Б. Дымов//Граффити.-1996.-№5.14.Чембержі М. І. Дитяча Академія мистецтв //Музика.-1996.-№6.-С.12-13.15. Чембержі М. І. Віват, Академія! /[Бесіду вела] А. Афоніна// Київ. вісник.-1996.-3 верес.16. Чембержі Михайло Іванович // Мистецтво України:Біограф, довідник, -К., 1997.- С.629.17.Чембержі М. І. Віч-на-віч із музикою / Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло.-1997.-№1.-С. 73-74.18.Чембержі М. І. Сповідувати мистецтво /Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло.-1997.-№3.-С.73-74..19.Чембержи М. И. Беседа с ректором Киевской детской Акдемии искуств М. И. Чембержи / Материал подготовил Б. Дымов // Граффити.-1997.-№4.- С.12.20. Чембержі М. І. Садок вишневий біля Академії /Бесіду записала Л. Остролуцька //Демокр. Україна.-1997.-8 трав.21. Чембержі М. І. Дещо про національне багатство держави /Записала І. Рябініна // Культура і життя.-1997.-11 черв.22. Чембержі М. І. Ідеологія комфортності / Інтерв'ю провела Т. Шаповаленко // Світло.-1998.-№ 1.-С. 78-80.23. Чембержі М. 1. Київська дитяча Академія мистецтв - це не інтелектуальний садок, а перший у світі мистецький ВУЗ для дітей. / Бесіду провела О.Павлова //' Оболонь.-1998.-№4, лют.24. Чембержі Михайло Іванович // Інформ. довідник.-К., 1998.-С. 59.25. Ще декілька слів про пісню:[ Ред. ст.]// Оболонь.-1998.-№4, лют.26. Чембержі М. І. Науково-педагогічні засади організації мистецької освіти // Культурологічна трансформація мистецькогї освіти та актуальні питання творчої діяльності музиканта в сучасній Україні: 36. наук. праць.-К.,1998.-С. 215-220.27. Чембержі М. І. "Немає загадки таланту, є вічна загадка любові" /Розмову провела Т. Шапоза/іенко // Сзітло.-1998.-№3.-С. 71-73.28. Чембержи М. Й. Не зкономьте на детях, или Оптимистическая соната для ректора с оркестром / Беседу провел М. Цивина // Дело.-1998.-18 мая.29. Чембержі М. І. Як захистити інтелектуальну власність / Інтерв'ювала І. Рябініна // Рідна школа.-1998.-№ 7-8.-С. 79.30. Засыпают...все !:[ Ред. ст.]// Сегодня.-1998.- 16 окт.31. Чембержі М. І. Проблеми фінансування інноваційних проектів (досвід Київської дитячої Академії мистецтв): Доповідь // Культура і гроші: 36.з матеріалів міжнар. конфр., м. Київ, 1998, жовт.-К.,1998.-С. 28-29.32. Чембержі М. І. Академія юних талантів /( Бесіду вів ) І. Власенко // Уряд.Курєр.-1998.-12 груд.33. Чембержі М. І. Дитяча Академія Мистецтв. Погляд узавтра //Пед. газ.-1998.-№12, груд.34. Чембержі М. І. У поєднанні класичного і сучасного // Світло.-1999.-№3.-С. 35-38.35. Чембержі М. І. Інноваційні моделі сучасної професійної мистецької освіти : досвід : Київської дитячої Академії мистецтв // Україна на порозі третього тисячоліття: духовність і художньо-естетична культура. Аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників: Наук, вид./ НДІ “Проблеми людини”.-К.,1999.-Т.14 .- С. 58-67.36. Чембержі М. І. У дитячій академії мистецтв [м. Київ] виховують митців / [Розмову вела] О. Михайленко //Київ. вісник.- 1999.- 17 квіт.37. Чембержі М. І. Науково-педагогічні засади організації професійної мистецької освіти // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 1999.- №1.- С.98-112 38. Чембержі М. І. Наувково-педагогічнім засади організації професійної мистецької освіти\\ Мистецькі обрії .98: Альманах : Наук.-теорет. праці та публіцистика\ Акад. мистецтв України :К. 1999.-С.219-231. Укр. культура. - 1999.- №8-9.- С.12-1339. Чембержі М. І. Науково-педагогічні засади організації мистецької освіти (з досвіду Київської дитячої Академії мистецтв) // Мистецькі обрії'98: Альманах /Академія мистецтв України. - К., 1999. -С. 219-23140. Чембержи М. І. Романтичний прагматик \( Розмову вела) І. Сікорська.\\ Укр. культура.-1999.- № 8-9.-С. 12-1341. Чембержі М. І. З відповідальністю за майбутнє // Світло. - 2000. - №1. -С. 50-51
  1. Чембержі М. І. Духовний розвиток особистості в контексті організації мистецької освіти // Духовність і художньо - естетична культура. Аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників. \ НДІ “Проблеми людини”- К., 2000.- Т. 17. - С.106-109 
  2. Чембержі М. І. Реформи для реформ ?\ Розмову провів С.Цушко\\ Світло.-2000.№3.- с30-32.
  3. Чембержи М. І. Музичні картинким: П єси для готово-виборного баяна (клавішних): Нотно-метод.-К.: ПТО “Мета-АРТ”,1999.-36 с.
  4. Чембержі М. І. Ранкові промені: Хори А CAPELLA для дітей та юнацтва : Нотно-метод. вид.-К.:ПТО “Мета-АРТ”,1999.-76 с.
  5. Чембержі М. І. Мрії веселкові: Цикл пісень для дітей : Нотно-метод. вид.-К.:ПТО “Мета-АРТ”,1999.-56 с.